Navijači Rome ponovo su pokazali svoje nezadovoljstvo aktuelnim vlasnicima kluba, Amerikancima Denom i Rajanom Fridkinom. Tokom prethodnih dana, širom Rima postavljeni su transparenti sa snažnim porukama koje zahtevaju povratak identiteta kluba i izražavaju otpor prema američkom uticaju u fudbalu.
Jedan od transparenata glasio je „Roma nije investicija, Roma je ljubav i tradicija“, dok je drugi nosio poruku „Fudbal je za narod, ne za multimedijalne korporacije“. Poruke su usmerene direktno prema vlasnicima koji, prema mišljenju velikog broja navijača, ne razumeju suštinu i dubinu klupskog identiteta.
Fridkini su preuzeli Romu 2020. godine, a navijači su se nadali da će promena doneti stabilnost i povratak na stare staze uspeha. Ipak, nezadovoljstvo se povećalo zbog loših rezultata, trajnih trenerskih promena i kako navijači kažu – odsustva komunikacije sa bazom kluba.
Poseban bes izazvala je upotreba američkih marketinških elemenata u vizuelnom identitetu kluba, što mnogi vide kao pokušaj da se Roma “amerikanizuje”, zanemarujući lokalnu tradiciju i simboliku. „Ne želimo stripovske zvezde i pruge, nama je dovoljna vukova senka“, poručuju ultrasi iz jednog naselja blizu stadiona Olimpiko.
Situaciju dodatno komplikuje to što se Roma trenutno nalazi u neizvesnoj borbi za mesto u Ligi šampiona, a pred njima je ključni meč protiv ekipe Milana. Trener Klaudio Ranijeri, koji je privremeno preuzeo tim, uspeo je da unese stabilnost, ali su rezultati još uvek daleko od očekivanja.
Navijači zahtevaju jasnoću u vezi sa budućnošću kluba i otvorenu komunikaciju sa čelnicima. Za sada, međutim, čini se da će tenzije između američkih vlasnika i vernih pristalica kluba iz večnog grada još dugo biti prisutne.
I dok Fridkini šire svoje vlasničke posede, preuzimanjem engleskog Evertona krajem 2024. godine, navijači Rome poručuju da klupsko nasleđe nije roba koju treba preneti s jedne strane Atlantika na drugu.