Sistem kaznenih bodova u Formuli 1 igra ključnu ulogu u očuvanju discipline i bezbednosti tokom trkačkog vikenda. Sudije nadgledaju ponašanje vozača na stazi i mogu im dodeliti razne kazne, uključujući vremenske kazne, novčane kazne, opomene, ali i kaznene bodove koji se evidentiraju na superlicenci vozača.
Kazneni bodovi se uvode kako bi se pratile višestruke povrede pravila tokom jedne trkačke sezone. Ukoliko vozač sakupi 12 kaznenih bodova u periodu od 12 meseci, automatski sledi zabrana učešća na jednoj trci. Ova praksa je posebno važna jer podseća vozače da konstantno ponašanje protivno pravilima može imati dugoročne posledice.
U prethodnim godinama nekoliko vozača bilo je na pragu suspenzije. Kevin Magnussen, bivši vozač ekipe Haas, bio je poslednji kojem je izrečena zabrana trkanja nakon što je sakupio maksimalnih 12 bodova. To je podsetnik koliko sistem funkcioniše i koliko je važno da vozači budu pažljivi tokom svakog trkačkog segmenta – od kvalifikacija do same trke.
Trenutno, Max Verstappen se nalazi u sličnom riziku. Sa osam kaznenih bodova skupljenih tokom trka u sezoni 2024, uključujući Velike nagrade Austrije, Meksika, Brazila, Katara i Abu Dhabija, nalazi se samo četiri boda daleko od suspenzije. Ovakva situacija stavlja dodatni pritisak na vozača Red Bulla, budući da mu i najmanja greška može ugroziti učešće na jednoj od narednih trka.
Vozači moraju paziti ne samo na svoju brzinu i strategiju, već i na ponašanje na stazi kako bi izbegli kazne koje bi mogle uticati na poredak u šampionatu. Kazneni bodovi se brišu nakon 12 meseci, ali do tada ostaju aktivni i mogu kumulativno dovesti do teških posledica po karijeru vozača.
S obzirom na značaj svakog poena u borbi za titulu, Verstappen i drugi vozači moraju pokazati dodatnu disciplinu ako žele da izbegnu neželjene posledice i ostanu konkurentni do samog kraja sezone.