Izgubljeni Snovi na Stadionu: Kako Crno Tržište Ulaznica Vara Navijače širom Sveta

Fudbalska euforija ne poznaje granice, a lojalnost navijača prema omiljenom klubu često prevazilazi hiljade kilometara, vremenske zone i zdravi razum. Jedan navijač iz Južne Koreje, Džejms, postao je živa ilustracija problema koji već godinama muči brojne ljubitelje Premijer lige – nelegalna preprodaja ulaznica. Nadajući se da će po prvi put u životu uživo gledati svoj omiljeni tim, Totenhem, Džejms je prešao gotovo 9000 kilometara do Brajtona i potrošio čak 1000 evra na jednu ulaznicu kupljenu putem neovlašćene internet stranice. Međutim, njegovo putovanje završilo se ispred zatvorenih kapija stadiona.

Prema izveštaju BBC-ja, ulaznica koju je Džejms kupio bila je registrovana i deaktivirana zbog sumnje u nelegalnu prodaju. Klub iz Brajtona sarađuje sa nadležnim službama u pokušaju da zaustavi crno tržište karata koje predstavlja sve veći problem u Premijer ligi. Ovaj slučaj nije bio izolovan – istog dana više od stotinu navijača nije uspelo da uđe na stadion iz istog razloga.

Nelegalna preprodaja ulaznica funkcioniše putem sofisticiranih metoda – korišćenjem softverskih botova, falsifikovanih identiteta i pristupa unapred dogovorenim kupovinama, preprodavci uspevaju da ugrabe stotine ulaznica pre nego što one stignu do prave publike. Tako kupljene karte preprodaju se po višestruko višim cenama, a mnogi navijači, naročito oni iz inostranstva, bivaju prevareni. Kada stignu na stadion, u najboljem slučaju bivaju samo odbijeni, a u najgorem završavaju sa pravnim posledicama.

Ova situacija nije nova, niti se tiče samo engleske Premijer lige. Brojne lige i organizacije, uključujući UEFA i FIFA, suočavaju se sa istim izazovima. Iako je nelegalna preprodaja ulaznica zabranjena u mnogim državama, internetski preprodavci često posluju sa adresa koje se nalaze van domašaja lokalnih zakona, što dodatno otežava borbu protiv ove vrste prevare.

Klubovi širom Evrope apeluju na navijače da karte kupuju isključivo putem zvaničnih kanala. Takođe ulažu napore u razvoj sistema verifikacije i personalizacije ulaznica, te uvođenje digitalnih karata koje su teže za falsifikovanje i preprodaju. Cilj svih ovih mera jeste da se očuva integritet događaja i omogući istinskim zaljubljenicima u sport da bezbedno uživaju u utakmicama.

Priča Džejmsa iz Južne Koreje nije samo priča o izgubljenih 1000 evra. To je upozorenje za sve navijače da budu oprezni i informisani kada kupuju ulaznice, kao i apel organizatorima sportskih događaja da pojačaju napore u borbi protiv nelegalne prakse koja ugrožava navijačko iskustvo širom sveta.

Scroll to Top